در ولادت پیامبر اکرم و امام صادق علیهم السلام

ز یـک مشـرق نمـایان شد دو خـورشید جهان آرا             که رخت نـور پـوشـاندند بـر تن آسمـان ها را
دو مـرآت جمــال حــق، دو دریـــای کمـال حق     دو نـور لایزال حـق، دو شمـع جمـع محفل ها
دو وجــه الله ربــــانی، دو ســــرّ الله سبحـانی     دو رخسـار سمـاواتی، دو انســان خـدا سیمـا
دو عیسی دم، دو موسی ید، دو حُسن خالق سرمد     یکی صـادق یکی احمد یکی عــالـی یکی اعـلا
یکــی بنیــــانگر مکتـب، یکـی آرنــدۀ مـذهب     یکـی انـــوار را مشعـل، یکـی اسـرار را گـویـا
یکــی از مکــه انـــوار رخــش تـــابید در عالم     یکـی شـد در مدینـه آفتــاب طلعتـش پیــدا
یکـی نــور نبــوت را بـه دل ها تـافت تا محشر     یکـی نـــور ولایت را ز نـو کـرد از دمش احیـا
رســد آوای قـال الصـادق و قـــال رســـول الله     بـه گـوش اهـل عـالم تا که این عالم بود بـر پا
یکــی جــان گــرامی در دو جسم پاک و پاکیزه     دو تـن امـا چـو ذات پاک یکتا هر دو بی همتا
محمـد کیسـت؟ جانِ جــانِ جـان عـالم خلقت     که گـر نازی کند، در هـم فــرو ریـزد همه دنیـا
محمـد کیسـت؟ روح پــاک کــل انبیــا در تـن     کـه حتـی در عـدم بـودند بـی او انبیـا یـک جا
محمـد کیسـت؟ مـولایی کـه مــولانا علی گوید:     "منـم عبـد و رسـول الله بـرِ مـن رهبـر و مـولا"
محمـد از زمــان ها پیشتــر می زیست با خالق     محمـد از مکــان پیمــوده ره تــا اوج اَو اَدنـی
محمـــد محــــور عــالم، محمــد رهبـــر آدم     محمـد منـجـی هستـی، محمـد سیـد بطـحـا
محمـد کیسـت؟ آنکو بوده قـرآن دفتـر مدحش     کـه وصفش را نداند کس بـه غیـر از قــادر دانا
محمد را کسـی نشنـاخت جـز حق و علی هـرگز     چنان کـه جـز خـدا و او کسی نشنـاخت حیـدر
را وضـو گیـرم ز آب کــوثر و شــویم لب از زمزم     کنـم آنگـه بـه مدح حضـرت صـادق سخن انشا
ششم مولا، ششم هادی، ششم رهبر، ششم سـرور     که هم دریای شش گـوهر بود، هم دُرّ شش دریا
صــداقت از لبش ریـزد، فصـاحت از دمش خیزد     فلـک قـدر و ملـک عبـد و قضا مهر و قـدر امضا
بسـی زهّــاد و عبّــادند بی مهــرش همـه کـافر     بسی عـالم، بسی عــارف، همـه بی نـور او اعمی
دو خـورشید منیـــر او هشــام و بــو بصیــر او     و دو کوه حکمت و ایمان، دو بحر دانش و تقوی
مــرا دیــن نبـــی، مهــر علی و مـذهب جعفـر     سه مشعل بوده و باشد، چه در دنیا چه در عقبی
در دیگـــر زنـــم غیــــر از در آل علـی؟ هــرگز!     ره دیـگـر روم غیـر از ره این خـانـدان؟ حـاشـا!
بهشـت مـن بـود مهــر علـی  و مهـــر اولادش     نــه از محشـر بـود بیمم، نـه از نـارم بود پــروا
ســـراپـا عضـــو عضـــوم را جدا سـازند از پیکر     اگـــر گـــردم جــدا یـک لحظه از ذرّیـۀ زهـرا
از آن بر خویش کردم انتخاب نام "میثم" را
که بـاشم همچو او در عشق ثارالله پا بر جا


بهار امامت 1- غلامرضا سازگار

تاریخ ارسال : چهار شنبه 14 اسفند 1387
آخرین بازدید : پنجشنبه 22 آذر 1397
تعداد بازدید کننده : 2231
دفعات مشاهده : 2396
» ارسال نظرات
متن پیام : *
نام :
تصویر امنیتی :
 
 
 

فرصت ها و آسیب های مداحی از زبان استاد غلامرضا سازگار

حضرت امام حسین(علیه السلام)/شعر و اجرا؛ محمود حبیبی کسبی

قال رسول الله صلی الله علیه وآله

گناه‌کارترین فرد در عرفات کسی است که از آن جا بازگردد در حالی که گمان می‌برد آمرزیده نخواهد شد.

(بحارالانوار:جلد 99،صفحه 248)

مسئله روز

مسئله : اگر برای مسح، رطوبتی در کف دست نمانده باشد نمی‌تواند دست را با آب خارج، تر کند، بلکه (آقای سیستانی:... باید از ریش خود رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید و گرفتن رطوبت از غیر ریش و مسح نمودن با آن محل اشکال است.) باید از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید.

(آقای بهجت:... بنابر احتیاط باید اول از تری موی ریش و ابرو کمک بگیرد و اگر در آنها تری نبود از دست‌ها رطوبت می‌گیرد.)

آیت‌الله مکارم: اگر رطوبت کف دست خشک شود می‌تواند از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد با آن مسح کند، ولی از آب خارج جایز نیست و اگر فقط به اندازۀ مسح سر رطوبت دارد سر را با همان رطوبت مسح کند برای مسح پاها از اعضای دیگر، رطوبت بگیرد.

 (توضیح‌المسائل‌مراجع،مسأله 257)

اینستاگرام

پنل کاربری

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به موسسه هنر و ادبیات هلال می باشد
طراحی و برنامه نویسی گروه فاواتک