موسسه هنر و ادبیات هلال

بانوی مهربان

 

بانوی مهربان چه بگویم برای تو
از شام گریه یا سحرِ ناله‌های تو؟

چندیست در مصیبت داغ پیامبر
گشته است جبرئیل شریک عزای تو

دیگر مدینه خواب ندارد، به چشم خود
از گریه‌های هر شبه و ناله‌های تو

این چندمین شب است که با نالۀ علی
مشغول گریه‌اند ملائک برای تو؟

آورده‌اند مائدۀ خوانت از بهشت
گردانده است دست ملک، آسیای تو

روشن شده مدینه ز نور جبین تو
تا خانۀ علی شده عین الضیای تو

با آن دعا که قسمت همسایه کرده‌ای
شرمنده‌اند اهل کرم از سخای تو

ای عرش، ارتفاع نماز نشسته‌ات!
معراج مصطفاست، عروج دعای تو

درد آشنا برای علی جز تو، کس نبود
آه از دل به درد علی آشنای تو!

تقسیم در میان زمین گشت و آسمان
راز بزرگ صبر جمیل و رضای تو

چون شمع خسته‌ای و ز پشت حریر اشک
پر می‌زنند خاطره‌ها در هوای تو

یک روز، در حمایت مولا بلند شد
در مسجد رسول، شکسته صدای تو

یک روز خانه با در و دیوار سوخته
می‌خواست تکه تکه بیفتد به پای تو

حرمت گرفته کعبه به نور تو فاطمه
ای حسرت بهشت برین، بوریای تو

روشنگر مقام علی در ولایتید
ای برتر از مقام امامت، ولای تو

شأن شما به سورۀ کوثر خلاصه نیست
قرآن کاملی و علی «هل أتی»ی تو

«مدهامتان» تو «حسنین»اند در بهشت
آورده «نور» زینب اطهر، برای تو

ای «انما و لیکم الله»ات آینه!
«اللهُ نور» گشته چراغ سرای تو

میراث خاندان شما «انّما یُرید»
عهد علی است آیۀ «قالو بلی»ی تو

آیات جبرئیل که در مصحف تو بود
رازی نگفته بین تو ماند و خدای تو

شبهای آخر است که آورده جبرئیل
با خود خبر ز تشنه لبِ کربلای تو

تا شور کربلای حسین تو جاری است
کی ختم می‌شود به فدک ماجرای تو؟

گر گم شود کلید در بستۀ بهشت
ماییم و اسم اعظمِ مشکل گشای تو

 

قصائد رضوی- محمّدسعید میرزایی

تاریخ ارسال : چهار شنبه 6 آبان 1388
آخرین بازدید : شنبه 30 دی 1396
تعداد بازدید کننده : 49
دفعات مشاهده : 49
» ارسال نظرات
متن پیام : *
نام :
تصویر امنیتی :
 
 
 

تلفن گویای مذهبی سراسری هلال

قال الصادق علیه السلام

مردى خدمت پیامبر آمد و عرض کرد: اى رسول خدا، به چه کسى نیکى کنم؟ فرمود: به مادرت. عرض کرد : سپس به چه کسى؟ فرمود: به مادرت. عرض کرد: بعد از او به چه کسى؟ فرمود: به مادرت. عرض کرد: سپس به چه کسى؟ فرمود: به پدرت.  میزان‌الحکمة‌عربی:صفحه 614

مسئله روز

پاسخ : همه مراجع (به جز بهجت و صافى): اگر از آلاتى است که به لهو و حرام اختصاص دارد. نواختن آن (در هر حال) جایز نیست ولى اگر از آلات مشترک باشد استفاده از آن به منظور مشروع اشکال ندارد. تفاوتى بین مراسم عزادارى و جشن در حکم موسیقى نیست.

آیات عظام بهجت و صافى: به طور کلى نواختن با آلات موسیقى (آلات لهو) در هر حال حرام است. تفاوتى بین مراسم عزادارى و جشن در حکم موسیقى نیست.

(پرسشهاوپاسخهای‌دانشجویی،ویژۀ‌محرم،پرسش 75)

اینستاگرام

پنل کاربری

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به موسسه هنر و ادبیات هلال می باشد
طراحی و برنامه نویسی گروه فاواتک