حمله آغاز

سینه‌هـا مانـده پـر از نالـۀ نشنیده هنـوز
مـانده خورشید ز غم رویْ خراشیده هنـوز
اشک خونین همه را می‌چکد از دیده هنوز
بـدن ختـم رســل دفــن نگـردیـده هنوز
                             چـرخْ آبستن بیــداد ز بیــداد شده
                             حمله بر مرکز عدل و شرف و داد شده

خلف شــوم سقیفـه، حَکــــمِ نامشروع
ســـر بــرآورده و بیـدادگری کرده شروع
یافتــه فتنـــۀ او تــا ابدالدهــر شیـوع
کینه‌توزان همه در محضر او کرده خضوع
                               رفتـه از یـاد همه خـاطرۀ روز غدیر
                               همه در سلسله دیو هوا گشته اسیر

تیـــرگی آمــده انــوار جلـی را ببرد
از میـــان آینـــۀ لـم‌یزلـــی را ببرد
از دل خلــق، تــــولای ولـی را ببرد
بـــاطلی آمــده تـا حـق علی را ببرد
                           شهر با این خلف شوم، هم آغوش شده
                           وحی، بیگانه و تـوحیـد، فراموش شده

که گمان داشت که امت ز پیمبر ببُرند
در هجـوم عطش از ساقی کوثر ببرند
دل ز تطهیـر و ز صدیقــۀ اطهر ببرند
قبله را روی بـه قبله ز جفـا سـر ببرند
                              یار دشمن شده و پشت بـه مولا بکنند
                              حمله بـر بیــت خـداوند تعـالی بکنند

جانشین نبی آن است که جانش باشد
«هـل اتی» در گرو قرصۀ نـانش باشد
آیـۀ «بلِّغ» و «تطهیر» به شانش باشد
فتـح بـدر و احـد و خیبر از آنش باشد
                            خصم را نیز بر این نکته بسی اقرار است
                            که علـی یـاور یار است، نـه یار غار است

آنکه پیوسته خدا دید و خـدا دید علی است
آنکه یک آن بـه خدا شرک نورزید علی است
آنکه حق دور سرش یکسره گردید علی است
آفتابـی کـه درخشیـد و درخشید علی است
                              نه فقــط عالـم و آدم بـه علی می‌بالد
                              بـه خـدا ذات خـدا هم به علی می‌بالد

پـای اغیـار کجـا و حـــرم یـار کجا
خانــۀ وحی کجـا و شــرر نـار کجا
سینـۀ حـور کجـا و در و دیـوار کجا
بازوی بستـه کجـا، حیـدر کـرار کجا
                              حـرم امن خــدا در شــرر آتــش بود
                              پشــت در صورت زهرا سپـر آتش بود

باغ، پامال خزان گشت و فدا شد محسن
میـوۀ نـورسِ از شاخـه جـدا شد محسن
سپـر سینـۀ نـامـوس خــدا شد محسن
حقش از ضرب لگد سخت ادا شد محسن
                              نـه فقـط در صدف آن در گران را کشتند
                              بلکه یـک سوم سـادات جهـان را کشتند

زین ستم دست عدو تا صف محشر شد باز
تـــا ابــد کشتـن اولاد عـلـی شـد آغــاز
بــه خدایــی خـــدای احــد بنـده‌نــواز
سرکشیـد آتـش این فتنـه ز دامـان حجاز
                                 نه فقـط خانـه ام‌النجبــا را ســوزاند
                                 حـــرم محتــرم کرب و بلا را سوزاند

چـه بگویــم که بــه اولاد پیمبـر چون شد
پــس از آن کـشتن اولاد علـی قـانون شد
دامـن دهــر ز خـون همگــان گلگون شد
آسمان، اشک‌فشان، خاک، محیط خون شد
                            بشنوید ای همـۀ امـت اسـلام به گوش
                            نالـۀ فاطمــه تا حشـر نگـردد خـاموش

با چنیـن کشته شـدن آل پیمبـــر زنـده است
خـط سـرخ علـوی تـا صف محشر زنـده است
شیعه زنده است، همانگونه که حیدر زنده است
کـافراننــد همــه ابتــــر و کوثــر زنـده است
                        ای به جـان و تنتـان بــاد درود و صلـوات
                        نظم «میثم» همه از خون شما یافت حیات

بهار امامت 2 - غلامرضا سازگار
تاریخ ارسال : چهار شنبه 12 اسفند 1388
آخرین بازدید : جمعه 27 اردیبهشت 1398
تعداد بازدید کننده : 1314
دفعات مشاهده : 1397
» ارسال نظرات
متن پیام : *
نام :
تصویر امنیتی :
 
 
 

مناجات ماه رمضان

سرود میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام

مناجات ماه رمضان

قال رسول الله صل الله علیه و آله و سلّم

حسن از من است و من از اویم؛ هر که دوستش بدارد، خداوند دوستدار او است.

(بحارالأنوار: جلد 43، صفحه 306)

مسئله روز

مسئله : اگر برای مسح، رطوبتی در کف دست نمانده باشد نمی‌تواند دست را با آب خارج، تر کند، بلکه (آقای سیستانی:... باید از ریش خود رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید و گرفتن رطوبت از غیر ریش و مسح نمودن با آن محل اشکال است.) باید از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید.

(آقای بهجت:... بنابر احتیاط باید اول از تری موی ریش و ابرو کمک بگیرد و اگر در آنها تری نبود از دست‌ها رطوبت می‌گیرد.)

آیت‌الله مکارم: اگر رطوبت کف دست خشک شود می‌تواند از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد با آن مسح کند، ولی از آب خارج جایز نیست و اگر فقط به اندازۀ مسح سر رطوبت دارد سر را با همان رطوبت مسح کند برای مسح پاها از اعضای دیگر، رطوبت بگیرد.

 (توضیح‌المسائل‌مراجع،مسأله 257)

اینستاگرام

پنل کاربری

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به موسسه هنر و ادبیات هلال می باشد
طراحی و برنامه نویسی گروه فاواتک