موسسه هنر و ادبیات هلال

در مدح حضرت زهرا سلام الله علیها

ای خــــدا ثنــــــاخوانت، بــــا بیـان قـرآنی
وی تمـــام اوصـافت، وحیِ حیِّ سبحانی
وی سـلاله‌ات تا حشـر، لاله‌های رضوانی
عرش و فرش را بانو، هست و بود را بانی
هـــــم تجلّـــــیِّ اول، هــم محمّــد ثــانی
                              کفو و یار و هم سنگر، با علی عمرانی

کیستی تو یا زهرا؟- مادرِ کتاب الله
قدر و نور و یاسین و کوثرِ کتاب الله
دختــر کتـاب الله، همسر کتاب الله
داور کتــــاب الله، یـــــاور کتـاب الله
مظهــــر کتـاب الله، منظر کتاب الله
                                   بــا بیــان رحمانــی بـا جمال ربانی

تــو خــدای پیــــدایـی، یـا پیمبری زهرا
جان احمد مرسل، دست حیدری زهرا
یــــازده مسیحـا را، پــاک مـادری زهرا
رکــن آفــــرینش را، رکــن دیگـری زهرا
دون خـــالقــی امــا، خَلـق برتری زهرا
                         در ستودنت لال است، همچنان سخندانی

عطـــر جنـــت احمــد: تــــارْ تـــارِ گیسویت
مصحـــــف ولـــــی الله: آیــــه آیـــۀ رویـــت
بحرِ بحرِ رحمت‌ها:چشمه چشمه از جویت
وصـــف خُلــق پیغمبـر: نکته نکته در خویت
روح انبیـــــا زائـــــر، لحظــه لحظه در کویت
                           جــان اولیــا بــادت دستـه دسته قربانی 

جــز ولایتت نبْـــوَد جــن و انـس را دینی
جـز اطـاعتت مـا را نیست رسم و آیینی
دوستـان خود را چون در صف جزا، بینی
همچو دانه از خاشاک دانه دانه برچینی
یکصـــدا صـــدا آرنـــد: فــاطمـه اغیثینی
                             مـی‌سزد تـو را آن روزِ اقتـدارِ سلطانــی

هـم تمــامیِ خلقــت، هـم خـداست زهرایی
مصطفــــاست زهـرایـی، مرتضـاست زهرایی
ابتـــداست زهــــرایی، انتهــــاست زهــرایی
روز حشر می‌پرسند: کی؟کجاست زهرایی؟
ای خـدا تو شاهد باش، دین ماست زهرایی
                           منتهی به سوی توست این طریق نورانی

قنبر تو هر گامش، مکتبی است از ایمان
فضـۀ تـو هـر حرفش آیه‌ای است از قرآن
شیعۀ تو هر فردش لاله‌ای‌ست از رضوان
بی تـو انبیـا لغـزنـد، در صـراط و در میزان
آب و خــاک مهر تو، خلق عالمت مهمان
                                بلکه وسعت امکان بر تو بزم مهمانی

فلک عصمت و ایمـان، چـون تــو لنگری دارد
حسن غیـب در پـرده، چـون تو مظهری دارد
صــاحب کتـاب وحـی، چـون تــو کوثری دارد
جان مصطفی- حیدر- چون تو همسری دارد
یـــــاورِ همـــه عالـــم، چــون تـو یـاوری دارد
                              کرده‌ای به بذل جان، از علی نگهبانی

ای ز چشم ما جاری اشک چشم گریانت
ســــرِّ غـــــربتت پیــــــدا از مــــزار پنهانت
کــوه غصــه، بــار غم، خون دل به دامانت
کـرده آتش غم آب، همچو شمع سوزانت
بــارهـا پیمبــر گفت: جــان من بـه قربانت
                          از چه بعد او گشتی پشت در تو قربانی؟

درد بازویت سنگین، زخـم سینه‌ات کاری
ناله‌ات نهان در دل، اشک دیده‌ات جاری
بیـن دشمنـان کــردی، از امام خود یاری
داد از آنهمــه بیداد، آه از این ستمکـاری
قتــــل مـــادر دیــن و ادعــایِ دینداری؟!
                           شــرم مـی‌کند کافـر از چنین مسلمانی

امــت از نمکـدانت سـال‌هـا نمک خوردند
در عـــوض حقـــوقت را از رهِ جفــــا بردند
بــــود بـــــر جگــر داغت، بـاز قلبت آزردند
جای دسته گل بر دوش، بار هیزم آوردند
گوییا به دل‌هاشان غیـرت و شرف مردند
                           یا که مُرد در آنان، خلق و خوی انسانی

آتشــی است از داغـــت، در دل بنی آدم
آتشی که تا محشر، شعله‌اش نگردد کم
صــــورت خـــداونـد و، دست دیـو نامحـرم
مــاند جــای آن سیلـی، بر رخ نبی در دم
وای بــر چنیـن امت در صــف جزا «میثم»
                            داغ ننگشـان مانـد تـا ابـد بـه پیشانی

صدف نبوّت 3 - غلامرضا سازگار
تاریخ ارسال : شنبه 4 اردیبهشت 1389
آخرین بازدید : دوشنبه 3 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید کننده : 1157
دفعات مشاهده : 1180
» ارسال نظرات
متن پیام : *
نام :
تصویر امنیتی :
 
 
 

معرفی کتاب یک ماه خون گرفته یازده / اثر جدید استاد غلامرضا سازگار

قال رسول الله صلی الله علیه وآله

گناه‌کارترین فرد در عرفات کسی است که از آن جا بازگردد در حالی که گمان می‌برد آمرزیده نخواهد شد.

(بحارالانوار:جلد 99،صفحه 248)

مسئله روز

مسئله : اگر برای مسح، رطوبتی در کف دست نمانده باشد نمی‌تواند دست را با آب خارج، تر کند، بلکه (آقای سیستانی:... باید از ریش خود رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید و گرفتن رطوبت از غیر ریش و مسح نمودن با آن محل اشکال است.) باید از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید.

(آقای بهجت:... بنابر احتیاط باید اول از تری موی ریش و ابرو کمک بگیرد و اگر در آنها تری نبود از دست‌ها رطوبت می‌گیرد.)

آیت‌الله مکارم: اگر رطوبت کف دست خشک شود می‌تواند از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد با آن مسح کند، ولی از آب خارج جایز نیست و اگر فقط به اندازۀ مسح سر رطوبت دارد سر را با همان رطوبت مسح کند برای مسح پاها از اعضای دیگر، رطوبت بگیرد.

 (توضیح‌المسائل‌مراجع،مسأله 257)

اینستاگرام

پنل کاربری

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به موسسه هنر و ادبیات هلال می باشد
طراحی و برنامه نویسی گروه فاواتک