موسسه هنر و ادبیات هلال

در مدح حضرت زهرا سلام الله علیها

محمّـد را گـــرامی دخــت احمـــدپــروری زهرا    ابـر مــرد دو عــالـم را یگانــه همسری زهرا
تــــو امّ الاحمـــد و امّ الکتـــــاب و امّ اسلامی   تو فـرقانی، تو طاهایی، تو قدر و کوثری زهرا
امیـــرالمـــؤمنین حیــدر بوَد، حبل‌المتین حق   به حق حق توکه تو حبل‌المتین حیدری زهرا
تـو از سـر تـا قـدم احمّد، محمّـد پای تـا سر تو   علـی زهـــرای دیگــر، تو علـیِّ دیگری زهرا
بـه گـرداب تحیـر غـرق شـد عقلـم، نمی‌دانـم   علــی از تــوست بـرتـر یا تو از او برتری زهرا
نبـوّت بـر زنــان نبــوَد، وگرنـه فــاش می‌گفتم   تو روی دست،مصحف داری و پیغمبری زهرا
تو پیغمبــر نـه، تــو بــالاتـر از پیغمبران استی   تــو روح پــــاک ختــم الانبیا در پیکــری زهرا
تو بانــوی همـه س ادات عالـم تـا صف محشر   تـــو بــر مـــردان کـل آفــرینش رهبـری زهرا
تو بــر بــاغ ولایــت بــا سرشکت فیض بـارانی   تــو بــر نخـل نبوت ریشـه و برگ و بری زهرا
تـو هم بـر چـار سـادات ملک تـا حشر، بانویی   تـو هـم بـر چار بانوی بهشتی سروری زهرا
علی فخریّه زآن دارد که داردهمسری چون تـو   نبی بـر خویش می‌بالد که او را دختری زهرا
زهــی ایمــان و تقــوا و جهاد و همت و عزمت   کـه بـا مـولا امیرالمـؤمنین هم‌سنگـری زهرا
امــام مجتبــی بالــد کــه مـن فـــرزند زهرایم   حسین بن علی نـازد کـــه او را مادری زهرا
تو در بیت ولایت هـم مهی هـم آفتــاب استی   تو در بحـر نبـوت هم صدف هم گوهری زهرا
نه در مسجد،نه در خانه، نه در کوچه، نه در صحــرا   تو در عالم، تو تا محشر، علی را یاوری زهرا
تو با شیرخدا هم‌شأنـی و هم‌گـام و هم‌سنگر   تــو از پیغمبــران هــم جـز محمّد برتری زهرا
تو بـا یـک خطبـه لرزانـدی تن کفر و ضـلالت را   تو تــا عمــق زمان اسـلام را روشنگری زهرا
محمّـد شهـر علـم اسـت و امیرالمؤمنینش در   یقین دارم که تو هم شهر علمـی، هم دری زهرا
نبی مهـر و علــی ماهــی کـه دارد یازده‌اختر   تو تنها خود سپهر و مهر و ماه و اختری زهرا
محمّــد خلــق عالــم را بـه فرقان داوری کرده   تــو فرقــان محمّــد را بــه نطقت داوری زهرا
نـــوشتـه در نگـاه و نقـش لبخنـد علی هر دو   تــو زهــرایی، تـو زهرای محمّد منظری زهرا
همـــای قلّــۀ رحمـت علــی بود و علی باشد   تــــو او را تــــا خـدایــیِّ خـدا بال و پری زهر
قیـــام کـــربــلا را زینبــت پــرورد بــا صبـرش   زهــی بــر دامن پـاکت که زینب پروری زهرا
من و تاریخ و عالم هر سه می‌گوییم با هم، تو   قتیــل انتقــــامِ جنــــگِ بــدر و خیبری زهرا
نمی‌دانـم بقیعــی یـــا کنـــار خـانـه‌ات دفنی   و یـــا در بین محــرابِ نمـــاز و منبــری زهرا
ز درد بــــازو و پهلـــوی تـو این درد، سنگین‌تر   که غم‌های علی را لحظه لحظه بنگری زهرا‌
تـو بــــر مـا از ازل آمـــــوختــی درس ولایت را   تـــو مـــا را تـــا ابــد آمــوزگار و رهبری زهرا
عـدو بر بیت مـولا حملــه‌ور گشتــه، نمی‌داند   کـه تو پشت در خانه بـر او یک لشکری زهرا
تو بادست شکسته پاسداردست حق گشتی   تو ازمسجد علی را سوی خانه می‌بری زهرا
تو دادی چشــم گریــان «میثـم» آلوده‌دامان را
اگــر چـه نیست قابل اشک او را می‌خری زهرا

صدف نبوّت 3 - غلامرضا سازگار
تاریخ ارسال : شنبه 4 اردیبهشت 1389
آخرین بازدید : پنجشنبه 28 دی 1396
تعداد بازدید کننده : 976
دفعات مشاهده : 1001
» ارسال نظرات
متن پیام : *
نام :
تصویر امنیتی :
 
 
 

تلفن گویای مذهبی سراسری هلال

قال الصادق علیه السلام

مردى خدمت پیامبر آمد و عرض کرد: اى رسول خدا، به چه کسى نیکى کنم؟ فرمود: به مادرت. عرض کرد : سپس به چه کسى؟ فرمود: به مادرت. عرض کرد: بعد از او به چه کسى؟ فرمود: به مادرت. عرض کرد: سپس به چه کسى؟ فرمود: به پدرت.  میزان‌الحکمة‌عربی:صفحه 614

مسئله روز

پاسخ : همه مراجع (به جز بهجت و صافى): اگر از آلاتى است که به لهو و حرام اختصاص دارد. نواختن آن (در هر حال) جایز نیست ولى اگر از آلات مشترک باشد استفاده از آن به منظور مشروع اشکال ندارد. تفاوتى بین مراسم عزادارى و جشن در حکم موسیقى نیست.

آیات عظام بهجت و صافى: به طور کلى نواختن با آلات موسیقى (آلات لهو) در هر حال حرام است. تفاوتى بین مراسم عزادارى و جشن در حکم موسیقى نیست.

(پرسشهاوپاسخهای‌دانشجویی،ویژۀ‌محرم،پرسش 75)

اینستاگرام

پنل کاربری

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به موسسه هنر و ادبیات هلال می باشد
طراحی و برنامه نویسی گروه فاواتک