یا سبط المسموم

 

نبچیلک ادموم        یا سبط المسموم

****

نبچـی و صـدرنه نار الک یبن البتول ایجور

و نمزج دمعتک ویه ابو الیمه ابگلب مجمور

ماعدنه گلـب الّـی نجی  و عند البقیع انزور

و اصبح خرابه گبرک الیـم أُم ضلـع مـکسور

هم گبرک مهدوم   یا سبط المسموم

****

یالیالمهـد جـدک یقبّـل ثغـرک المحبوب

ابیا حاله اختک یم طشت چبدک تحن واتلوب

مـن ّ الازل هالموعـد اعله گصّتک مکتوب

و هاذا الفرض منّک یراعی الموزمه مطلوب

یا رابع معصوم            یا سبط المسموم

 ****

انته و اخوک اصبحتو اشموس ابظلام الیل

واحد تمرّد چبده و الآخر تـدوسه الخیـل

و زینب دمعهه من جفن مدمی علیکم سیل

یا ویلی عالمهظومه من بعد الیتم یا ویل

عاشورک الیوم             یا سبط المسموم

****

یا نبعـه المـای الخنگهـه امسابـگ الظلام

ما یطفـه حزنک من گلب هالشیعه بالاعوام

یا وسفه من غدر الظلم عین الشموس اتنام

ویخلی بضعت حیدر اتحوم اباراضی الشام

شوف اختک اتحوم         یا سبط المسموم

 ****

 ماننسـه ذچـرک یا شهم لو گطعونه اوذار

ونبچی الک طول الدهر وانواسی لیل انهار

من کثر ماصب الدمع مجری الدمع دم صار

یـالبلکـرم عنـوان الـک و تحیـی الخـطار

من حیدر معلوم           یا سبط المسموم

 

دموع و دماء 2

تاریخ ارسال : یکشنبه 16 مهر 1396
آخرین بازدید : جمعه 8 اسفند 1399
تعداد بازدید کننده : 1262
دفعات مشاهده : 1262
» ارسال نظرات
متن پیام : *
نام :
تصویر امنیتی :
 
 
 

شعر مدح در میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی (ع)

سرود میلاد حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام

سرود ولادت حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام)

سرود ولادت حضرت امام علی (علیه السلام)

قالت فاطمة الزهرا سلام الله علیها

همانا سعادتمند (به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی (ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.

(أمالی‌طوسی، صفحه 182)
مسئله روز

مسئله : اگر برای مسح، رطوبتی در کف دست نمانده باشد نمی‌تواند دست را با آب خارج، تر کند، بلکه (آقای سیستانی:... باید از ریش خود رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید و گرفتن رطوبت از غیر ریش و مسح نمودن با آن محل اشکال است.) باید از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید.

(آقای بهجت:... بنابر احتیاط باید اول از تری موی ریش و ابرو کمک بگیرد و اگر در آنها تری نبود از دست‌ها رطوبت می‌گیرد.)

آیت‌الله مکارم: اگر رطوبت کف دست خشک شود می‌تواند از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد با آن مسح کند، ولی از آب خارج جایز نیست و اگر فقط به اندازۀ مسح سر رطوبت دارد سر را با همان رطوبت مسح کند برای مسح پاها از اعضای دیگر، رطوبت بگیرد.

 (توضیح‌المسائل‌مراجع،مسأله 257)

اینستاگرام

پنل کاربری

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به موسسه هنر و ادبیات هلال می باشد
طراحی و برنامه نویسی گروه فاواتک