موسسه هنر و ادبیات هلال

در ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها

تــو ای جمـادی دوم سـلام بر مـاهت
سلام بـر تـو و بر قدر و عزت و جاهت
بگرد ای شده چشم ملک قدمگاهت
بگرد ای همه دست خدا به همراهت
                              وان یکاد بخوان روی حق تماشا کن
                              وضـــو بگیــــر ز کــوثر ثنـای زهرا کن

خـدای عـــزوجل مظهـرت مبارک باد
الا رســـول خـدا کـــوثـرت مبارک باد
خدیجـه! دخـت پــدرپرورت مبارک باد
علی ولـی خدا! همسرت مبارک باد
                         خـدا بـــه قلب رسـول خدا صفا بخشید
                         تمام هستی خود را به مصطفی بخشد

الا محمــد امــــروز کـــــوثـرت دادیم
نمــاز آر کــه زهـــرای اطهرت دادیم
قسم به قدر که از قدر بهترت دادیم
نکـــوتر از پــــدران تـــو دخترت دادیم
                            چه دختـری که پدرپرور است یا احمد
                            تمام نسل تو زین دختر است یا احمد

جمـال غیـب الهــی شــده تمـاشایی
به چشم پاک محمد به حسن زهرایی
هـــــزار مــــرتبــه بــر او ســلام زیبایی
امین وحی به خاکش کند جبین‌سایی
                                خدا به ختم رسل داد کوثر خود را
                                فقـط نــه کوثـر، روح مطهــر خود را

نبی گـرفته در آغوش همچنان جانش
به خنده گفت که جان پدر به قربانش
خــدای عــــــزوجل آمـــده ثنــاخوانش
زمینیـــان و سمـــــاواتیان مسلمـانش
                              تمـام سـورۀ فرقـان و نـور طلعـت او
                              به صنع خویش ببالد خدا ز خلقت او

پیمبـــران! همــه در مکـــه ازدحـام کنید
بــه حــــرمت قــــدم فــاطمه قیـام کنید
از ایــــن ولادت و مــــولـود احتـــرام کنید
به مادرش همه از جان و دل سلام کنید
                               زهی خدیجه! که روح مطهر آوردی
                               تـــو از دل صـــدف نور! گوهر آوردی

چه دختری که خداوند کوثرش خوانده
علـی ولی خـدا رکـن دیگــرش خوانده
بهشت نیــز بهشـت پیمبــرش خوانده
پیمبر از شـرف و قـدر، مـادرش خوانده
                             عجیب نیست که مام نبوتش خوانند
                             دوازده حجــج‌الله، حـجتــش خــوانند

چه زهره‌ای که خداوند خوانده زهرایش
گــــرفتـه چشــم خـدا نـور از تماشایش
دعـــــای نـــــور بــــود آیتـی ز سیمایش
ســـلام دائــــــم پیغمبـــــران گــوارایش
                              نبی به حجرۀ نورانی‌اش سلام کند
                              بـه پیش پـاش به امر خدا قیام کند

رخش صحیفۀ نور است و سین فرقان است
نــه بضعــۀ نبـــوی بلکــه بــر نبـی جان است
خـدا گـــواست کــه مهرش تمام ایمان است
زبــان فضـــه او هــــم زبـــــــان قــــرآن است
                               شنیده‌ایـد به هـر خلوتی و انجمنی
                               نگفت فضۀ او جز کلام حق سخنی

الا کـه دختـر یــاسین و مام طاهایی
امینه، طاهره، صدیقه، زهره، زهرایی
ائمـــه‌اند همـــه گـــوهـر و تو دریایی
فقـط نــه مــادر سـادات، مـادر مایی
                              که بر زنان جنان سروری کند جز تو؟
                              که بهـر شیعـۀ تـو مادری کند جز تو

تـو مــادر همـه خـوبان روزگاری تو
تو اختیار قیامت به دست داری تو
تو در وجــود رســول خدا قراری تو
تو در دل همگان صاحب مـزاری تو
                         تو جان ختم رسل هستی و ابوالحسنی
                         تـو مــــادر همـــه پیغمبـران، تـو پنـج تنی

تو مـرغ حقی و توحید آشیانۀ توست
بهشت قـرب خـداوندگار خانۀ توست
نشان کعبۀ دل قبـر بی‌نشانۀ توست
سلام گــرم محمد بـه آستانۀ توست
                              درود خالـق هستی به روح پاکت باد
                              سرشک دائم «میثم» نثار خاکت باد

صدف نبوت 5 – غلامرضا سازگار
تاریخ ارسال : پنجشنبه 17 فروردین 1391
آخرین بازدید : یکشنبه 1 مهر 1397
تعداد بازدید کننده : 2032
دفعات مشاهده : 2135
» ارسال نظرات
متن پیام : *
نام :
تصویر امنیتی :
 
 
 
قال رسول الله صلی الله علیه وآله

گناه‌کارترین فرد در عرفات کسی است که از آن جا بازگردد در حالی که گمان می‌برد آمرزیده نخواهد شد.

(بحارالانوار:جلد 99،صفحه 248)

مسئله روز

مسئله : اگر برای مسح، رطوبتی در کف دست نمانده باشد نمی‌تواند دست را با آب خارج، تر کند، بلکه (آقای سیستانی:... باید از ریش خود رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید و گرفتن رطوبت از غیر ریش و مسح نمودن با آن محل اشکال است.) باید از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید.

(آقای بهجت:... بنابر احتیاط باید اول از تری موی ریش و ابرو کمک بگیرد و اگر در آنها تری نبود از دست‌ها رطوبت می‌گیرد.)

آیت‌الله مکارم: اگر رطوبت کف دست خشک شود می‌تواند از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد با آن مسح کند، ولی از آب خارج جایز نیست و اگر فقط به اندازۀ مسح سر رطوبت دارد سر را با همان رطوبت مسح کند برای مسح پاها از اعضای دیگر، رطوبت بگیرد.

 (توضیح‌المسائل‌مراجع،مسأله 257)

اینستاگرام

پنل کاربری

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به موسسه هنر و ادبیات هلال می باشد
طراحی و برنامه نویسی گروه فاواتک